Atėjęs šaltasis metų sezonas, su savimi kartu pasiima šaltį, trumpesnes dienas ir ilgesnius vakarus, tamsą, niūrią nuotaiką. Dauguma šiuo laikotarpiu pajunta slogesnę nuotaiką, tingumą, pasyvumą, vangumą, atsiranda papildomas stresas. Jei jaučiate, jog jus kankita apačioje išvardinti požymiai, šis straipsnis ir patarimai būtent Jums.

Dažniausi požymiai, jog Jums galima rudeninė depresija:

  • Turite žymiai mažiau energijos nei anksčiau;
  • Esate nuolat pavargęs, nors miegate pakankamai valandų;
  • Atsiradęs pasyvumas, negatyvumas;
  • Neturite noro bent minimaliai veiklai;
  • Naktimis prastai miegate;
  • Atsirado nepasitenkinimas savimi, gyvenimu, veikla;
  • Sutriko Jūsų valgymo įpročiai.
  • Esate dažnai suirzęs.

Šie požymiai rodo, jog Jums būtina susirūpinti ir įveikti šią nemalonią situaciją. Štai ką mes siūlome daryti:

1. Atvykite pas gydytoją vizitui

Nors tai gali būti tiesiog pasekmė pasikeitusio metų laiko, tačiau ne retai už to slėptis gali rimtesnės problemos, todėl itin svarbu laiku pastebėti ir nustatyti negalavimus.

2. Mankštinkitės

Norėdami sportuoti, Jūs neprivalote keliauti į sporto salę. Rinkitės pasivaikščiojimą po sodą, mišką. Darykite pratimus namie. Pasileiskite muzikos ir pašokite. Judėjimas padidins deguonies kiekį Jūsų širdyje, plaučiuose ir smegenyse, todėl pasijusite geriau.

3. Medituokite

Paskirkite tam nors 5-10 minučių per dieną. Atsisėskite ramioje aplinkoje (ten, kur nebūtų pašalinių garsų) ir giliai kvėpuokite, bandykite apie nieką negalvoti arba galvoti apie teigiamus dalykus. Pamatysite, jog ir po trumpo atsipalaidavimo, jausitės žvalesni ir ramesni.

4. Subalansuokite mitybą ir maitinkitės pilnavertiškai

Valgykite sveiką maistą, turintį daugybę mineralų ir vitaminų – tai bus puikus kuras Jūsų kūnui. Rinkites šviežias daržoves ir vaisius, pilno grūdo produktus, ankštinius produktus, sveikuosius riebalus (pvz. riešutus, avokadus ir pan.).

5. Gerai išsimiegokite

Neužsiimkite nereikšminga veikla Jūsų miego metu. Jums reikia 8 valandų miego, priešingu atveju jausitės pavargę ir sunkiau valdysite stresinę būseną. Nenaudokite mobiliųjų prietaisų ar kompiuterių bent pusvalandį iki miego – tai leis Jūsų smegenims pradėti ilsėtis ir lengviau užmigti.

 

Nepamirškite, jog svarbiausia patiems pradėti rūpintis savo sveikata – taip ilgiau išliksite sveiki ir žvalūs!