Vanduo – gyvybės šaltinis ir pagrindas. Vandens yra visose mūsų kūno ląstelėse, o per metus žmogaus organizmas perfiltruoja daugiau negu toną įvairių skysčių. Dažnai minima, kad per dieną žmogui derėtų išgerti bent 2 litrus vandens, tačiau skysčių poreikis skiriasi priklausomai nuo daugelio faktorių: gyvenimo būdo, žalingų įpročių, fizinio aktyvumo, išorinės aplinkos poveikio ar oro temperatūros. Ypatingai susirūpinti reikėtų užklupus karščiams, nes tuomet organizmas linkęs netekti žymiai daugiau skysčių.

Jeigu organizme trūksta vandens:

  • Juntamas nuovargis, galvos svaigimas ar netgi pykinimas;
  • Sutirštėja kraujas, todėl blogėja viso organizmo aprūpinimas maistinėmis medžiagomis ir deguonimi;
  • Padidėja apetitas, ypač – noras valgyti angliavandenius, todėl troškulį dažnai painiojame su alkiu;
  • Paūmėja lėtinių ligų simptomai: sąnarių skausmas, astma, alergijos, sutrinka širdies veiklos ritmas, dažniau kamuoja galvos skausmai, inkstų problemos, suprastėja smegenų veikla;
  • Sulėtėja medžiagų apykaita;
  • Dėl nepakankamo prakaitavimo iškyla grėsmė patirti šilumos smūgį, o tai itin pavojinga karštomis dienomis.

Išgerti pakankamai vandens – misija įmanoma

Jau galime džiaugtis saulėtomis ir vasariškomis dienomis, tačiau padidėjus oro temperatūrai, žymiai intensyviau prakaituojame. Dėl šios priežasties pakankamą ir, svarbiausia, taisyklingą skysčių vartojimą derėtų paversti kasdieniu savo įpročiu. Keletas taisyklių, padėsiančių organizme išlaikyti pakankamą vandens kiekį net ir pačią karščiausią dieną:

  • Geriausias gėrimas per karščius – vanduo. Venkite kavos, energetinių gėrimų ar kitų skysčių, kurie turi daug kofeino, nes tokie gėrimai skatina vandens pasišalinimą iš organizmo;
  • Intensyviai prakaituojant būtina gerti ne tik gėlą, bet ir elektrolitų turintį mineralinį vandenį;
  • Gurkšnoti vandenį reikėtų net ir nejuntant troškulio ar kitų dehidratacijos simptomų;
  • Karštą dieną geriau gerti vėsius gėrimus, nes tai ne tik padeda atsigaivinti, bet ir gelbsti nuo perkaitimo;
  • Vandenį derėtų gurkšnoti, o ne išgerti didelį kiekį vienu ypu – tai padeda pagerinti vandens įsisavinimą;
  • Jei sunku prisiversti išgerti pakankamą vandens kiekį, įsigykite madingą bei patogią gertuvę ar įsirašykite programėlę, priminsiančią vandenį išgerti laiku;
  • Paskaninkite vandenį citrina, mėtos lapeliais, įpjaustykite agurko griežinėlių ar šviežių braškių;
  • Sukurkite jums patogią vandens gėrimo rutiną: pavyzdžiui, išgerkite po stiklinę vandens vos pabudę, prieš kiekvieną valgį ir vakare.

Džiaugdamiesi kaitria saule, nepamirškite gerti vandens – organizmas jums padėkos!