Žiemos laikotarpiu dažniausiai pastebime, jog trūksta jėgų, jaučiamės pavargę, slogios nuotaikos, taip pat skundžiamės išsausėjusia ar papilkėjusia oda. Visa tai gali sukelti vitaminų trūkumas organizme.

Vitaminai grožiui. Dažniausiai vitaminų trūkumas labiausiai atsispindi išvaizdoje – papilkėja ir išsausėja veido oda, galimi išbėrimai, veidas tampa „pavargęs“. Visą tai sukelti gali nepakankamas miego kiekis arba išsiderinęs ritmas, piknaudžiavimas saldumynais, rūkytais maisto produktais.

Atstatyti balansą Jums padės vitaminas A, vitaminas E ir vitaminas C. Vitaminas A palaiko odos riebalų ir drėgmės balansą, taip pat vitaminas stiprina imunitetą. Daugiausiai vitamino A rasite brokoliuose, morkose, špinatuose, abrikosuose. Vitaminas E svarbus tuo, jog skatina ląstelių atsinaujinimą, lėtina organizmo senėjimo procesus. Vitaminas C būtinas kolageno formavimuisi, kuris yra svarbus ląstelių atsinaujinimui ir geros odos būklės užtikrinimui. Norint papildyti vitamino C atsargas, valgykite juodųjų serbentų, kivių, apelsinų.

Vitaminai geresniam širdies darbui. Vitaminas E stabdo plokštelių gaminimąsi, kurios ilgainiui gali sukelti mirtinas ligas – infarktą ir insultą. Vitamino E ieškokite pupelėse, grikiuose, riešutuose, pieno produktuose, mėsoje. Taip pat pastebima, kad vitaminai C ir D ir tinkamas jų kiekis kraujyje gali sumažinti insulto riziką.

Vitaminai gerai savijautai. Atminties silpnėjimą gali sukelti B12 vitamino trūkumas (ypač senesniems žmonėms), vitaminas B5 skatina protinę veiklą, vitaminai B1, B3, B6, B12 padeda Jums palaikyti normalią psichologinę būklę, nervų sistemos funkcijas.  B grupės vitaminai plačiai paplitę, todėl jų galite rasti daugumoje maisto produktų, kaip, pavyzdžiui, liesoje mėsoje, grūduose, augaliniame maiste, piene, kiaušiniuose.

Svarbu atsiminti, jog pirmiausia būtina susireguliuoti miego ritmą, pradėti visavertiškai maitintis, įtraukti daugiau vitaminų ir maisto medžiagų turinčių produktų, būti fiziškai aktyviems!